Menu
Logo Hvid Baggrund RGB

En hybrid marketing-model skaber unikke konkurrencefordele for Gastro13

I samarbejde med Gastro13, har Kendskab eksekveret en 360 graders digital strategi med udgangspunkt i kunderejsen og de udfordringer tusinder af virksomheder har i købsprocessen af en frokostordning.

Synlighed

under hele kunderejsen

Prospekter

til salgsafdelingen

Forespørgsler

fra kunder i markedet

Om Gastro13

Udfordring

Markedet inden for frokostordninger er præget af en høj konkurrence, hvor de dybeste lommer oftest vinder udbuddet i Google. Derfor var det nødvendigt at udlægge en strategi, hvor annoncekronerne blev anvendt klogere end konkurrenternes'. 

Målet for samarbejdet var fokuseret på at få flere leads og kunder til Gastro13s frokostordning, så virksomheden kunne ekspandere med nye køkkener rundt omkring i Danmark.

Løsning

En hybrid marketing model der imødekommer den korte- og lange kunderejse

Kendskabs løsning tog udgangspunkt i kunderejsen og de udfordringer tusinder af virksomheder har i købsprocessen af en frokostordning. Der er skat- og momsrelaterede spørgsmål, der rejses, når en virksomhed skal vælge en frokostordning, som desværre ofte spænder ben for beslutningstagere. Derfor lavede Kendskab en guide til moms- og beskatning af frokostordningen, der skulle forenkle købsprocessen og uddanne Gastro13s leads ved at løse det skattemæssige benspænd. Løsningen, som bestod af en hybrid marketing model, tog udgangspunkt i de to kunderejser:

  1. Den korte og direkte kunderejse med varme søgninger i Google.
  2. Den lange kunderejse med leadgenerering i Facebook og LinkedIn som brændstof til Marketing Automation.

Marketing Automation – værktøjet til den lange kunderejse

Da der kan være langt fra at undersøge moms- og skattereglerne af frokostordningen, til at blive en potentiel kunde hos Gastro13, var der i dette projekt en stor opgave i at bearbejde og kvalificere indgående leads med Marketing Automation. Kendskab bearbejdede leads og gjorde dem salgsklare ved at lægge vægt på:

  • Det visuelle. Vi spiser med øjnene, hvorfor alle budskaber og USP i kunderejsen blev supporteret af professionelle billeder af maden og køkkenet. 
  • Kunderejsen og stærke CTA’er. Da Gastro13 gik med til at køre ud med gratis smagsprøver til Marketing Qualified Leads, eksekverede Kendskabs specialister e-mail flows, der øgede konverteringsraten og automatiserede dele af salgsprocessen. Nu havde bearbejdede leads selv muligheden for at skrive sig op til en gratis smagsprøve – alt sammen digitalt og automatisk, så masser af tid blev frigivet til sælgerne.
Kendskabs Gastro13 guide til moms og beskatning

Guide til moms og beskatning af frokostordningen

Kendskab lavede en guide i samarbejde med Gastro13s revisor for at sikre korrekte tal og vejledning ifbm. moms og beskatning af frokostordningen. Guiden fungerede som et slags lokkekald til leadgenerering på Facebook, LinkedIn og hjemmesiden.

Målet og resultatet var en masse prospekter, klar til bearbejdning med Marketing Automation.

Download PDF

Video og content produktion

Kendskabs egen videograf tog ud til Gastro13 i Herning og skød videoerne med Nikolaj, hvor han kunne fortælle om:

  1. Menneskerne bag Gastro13, værdierne og den gode kvalitet.
  2. Guiden til moms- og beskatning.

Videoerne blev brugt til markedsføring på Facebook og LinkedIn for at øge Gastro13s brandværdi og som brændstof til leadgenerering og Marketing Automation.

Resultat

Kendskab har været virkelig proaktive og effektivt løst vores udfordring med at få nye erhvervskunder til vores frokostordning.

Nicolaj Lauersen, Ejer og Køkkenchef hos Gastro13

Siden opstarten har Gastro13:

  • Fået en automatisk strøm af nye kundeemner fra den lange kunderejse – dvs. guiden og Marketing Automation.
  • Markant øget effektiviteten i Gastro13s salgsarbejde, hvor leads er segmenteret på baggrund af relevans og adfærd.
  • Generelt ekspanderet det gode lokale ry ud i en solid digital tilstedeværelse.

Jonatan Isachsen
  • B2B
  • Download

B2B Guide: 5 trin til flere salg og mere tid

Læs mere

Manifest

Vi er et digital marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse.
Du bliver ikke blot et nummer i rækken, men en tæt samarbejdspartner. Derfor skal vi også være det rigtige match.
I vores manifest kan du læse mere om vores kultur og holdninger.
Synsninger sidder i maven og holdninger i rygraden.
Læs vores manifest

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.